12
REGISTRES DU BUREAU
[i5oo]
XVII. Elargissement de
i3 janvier i5o
Le treiziesme jour dudict moys de Janvier, en l'assemblée faicte en l'Ostei de la ville de Paris, où estoient le sr de Graville, admirai de France; maistre Robert Thiboust, conseiller du Roy et president en sa Court de Parlement; les Commis au gouvernement de lad. Ville; sire Jehan Le Gendre, maistre Jehan Du Drac et plusieurs autres Conseillers, Quarteniers et bourgois d'icelle ville, ont esté leues certaines lettres missives envoyez de par le Roy ausd. Commis, bour­gois et habitans de lad. Ville, portans credit à la personne dud. sr de Graville, desquelles la teneur s'ensuit :
«De par le Roy.
"Trés chers et bien amez. Nous avons esté adver-tiz que puis nagueres certain arrest a esté donné à vostre prouffit, pourchatz et poursuitte à l'encontre de Denis Hesselin, esleu de Paris, par lequel il est dit que il tiendra arrest jusques à ce qu'il ait rendu compte des deniers que on luy demande touchant l'administracion qu'il a eue des deniers communs de la Ville, qui semble estre ung appoinctement ung peu dur, attendu son aaige, de le tenir ainsi arresté à grans fraiz et despens tant pour luy que pour ses gardes, en quoy ne povez avoir prouffit. Et pour ce que voullons bien qu'il soit plus favorablement traic-tié, attendu sond, aaige et les bons et agreables ser­vices qu'il a faiz à noz predecesseurs et à nous, que ne voulons estre mis én oubly : à ceste cause vous prions trés acertes que vous déportez de faire executer led. arrest en rigueur, mais vous veuillez contenter qu'il ait la ville pour prison; car vous entendez bien qu'il n'est pas pour s'en aller, mais entendera à faire ses dilligences partout où il appartiendra ; et vous nous ferez chose moût agreable que recongnoistrons. Et aulrement en le traictant en rigueur, où il luy seroit impossible de respondre à cause de sa totalle destruc­tion, ne serions pas contens et nous en pourroit sou­venir quelque temps, ainsi que serez plus à plain advertiz par nostre amé et feal cousin, conseiller et chambellan, le srde Graville, admirai de France, au­quel avons donné charge vous en dire nostre voulloir et intencion ; et en ensuivant led. arrest, faisiez proceder par rigueur à l'encontre de luy, ne serions pas contens. Donné à Orleans le vingt neuf'"" jour de Decembre." Et avec ce a esté presentée en lad. assemblée cer-
Denis Hesselin, receveur.
o. (Fol. i4 v°.)
taine requeste de la partie de s° Denis Hesselin, de laquelle requeste a esté aussi faicte lecture, dont la teneur s'ensuit :
" A mess™ les Commis au gouvernement et revenue, Conseillers, Quarteniers et bourgois de la ville de Paris, supplie humblement Denis Hesselin, clerc de la Ville et greffier de la jurisdiction dud. Hostel, à present arresté de par la Court de Parlement, qu'il vous plaise, de voz graces, luy donner congé et licence de povoir resigner son office desd, clergé et greffe à personne souffisantet agreable à lad. Ville,et d'iceulx prendre tel prouffit qu'il en pourra trouver et avoir, en consideracion de plusieurs services par luy de longtemps faiz à icelle Ville, au bien de ce Royaulme, mesmement durant plusieurs guerres et divisions, en merveilleuses dilligences, peines, soings et grans fraiz lors par luy soustenuz en diverses manieres, et tellement qu'il en est demouré povre et en reste de grans sommes de deniers envers icelle Ville, à cause de ses receptes, afin que dud. prouffit il se puist acquicter envers lad. Ville de partie de ce qu'il luy doit, d'aider à vivre honnestement, entretenir ses charges et petit estat le demourant de ses jours qui sont en voye d'estre bien cours. Et avec ce, de vostred. grace, le faire mettre à plaine delivrance de sa per­sonne, attendu son ancien aaige et maladie dont il est souvent durement pénètre, en luy donnant ou faisant donner delay d'un an pour aller rendre ses comptes de sesd, receptes; tenant cependant en seur-ceances toutes contrainctes et execucions ordonnées estre faictes contre led. suppliant. Et vous ferez grant chairité, autrement pourra mourir eu prison sans en partir jusques à la mort, en quoy lad. Ville ne pourra avoir prouffit."
Après lesquelles lectures faictes, led. sr de Gran­ville a exposé et dit que le Roy luy avoit donné charge de dire aux habitans de lad. ville que son intencion estoit que provision feust donnée à la per­sonne dud. Hesselin, et que terme et delay compet-tant luy feust donné pour recouvrer ses acquictz et autres choses à luy neccessaires servans à la reddi-cion de ses comptes, attendu l'ancien aaige d'icelluy Hesselin, et les bons et agreables services qu'il avoit faiz au Roy et à ses predecesseurs, et que on pro-curast envers la Court de Parlement lad. provision et que lad. Ville se y consentist.